Lehet‑e fájdalommentes a fogászati kezelés?

IGEN! Figyelmünk központjában az Ön kényelme és nyugalma áll, ezért mindent elkövetünk a fájdalom kiküszöbölésére.

Hogyan? Korszerû érzéstelenítõ anyagokat és technikákat alkalmazunk, egyénre szabottan, hogy a kezelés ne legyen kényelmetlen.

A helyi érzéstelenítés szerepe

A helyi érzéstelenítés célja, hogy elzsibbassza az ínyt és a fogakat meggátolva a fájdalomérzet kialakulását a fogászati kezelés alatt. Elõbb egy úgynevezett kontakt-érzéstelenítõt alkalmaz az orvos (lehet zselé vagy spray), mely enyhíti az érzéstelenítõ beadásakor esetleg fellépõ kényelmetlen érzést.

Az Ön szerepe

• Bármilyen fogászati kezelés elõtt számoljon be fogorvosának minden egészségi állapotában beállt változásról.
  • Mondja el fogorvosának, milyen gyógyszereket szed, sorolja fel még azokat is, melyek vény nélkül vásárolt.
  • Ne feledje megemlíteni az esetleges allergiákat.

Mindez hihetetlenül fontos az Ön egészségének megõrzése szempontjából, valamint a kezelési terv felállításában.

Biztonságos‑e a helyi érzéstelenítõk alkalmazása terhesség esetén?

A terhesség elsõ harmadában, hacsak nincs szükség sürgõs fogászati beavatkozásra, az érzéstelenítést igénylõ kezeléseket el szoktuk napolni, hiszen ebben az idõszakban a magzat érzékenyebb a külsõ behatásokra.

A sok évre visszanyúló kutatások szerint a fogászatban használatos érzéstelenítõk biztonságosan alkalmazhatók terhes és szoptató kismamáknál. Az Amerikai Élelmiszer- és Gyógyszer Ellenõrzõ Hatóság (U.S. Food and Drug Administration) szerint a lidocain kapta a legjobb besorolást (B kategória), ami az érzéstelenítõ szerek rizikóit illeti terhesség alatti alkalmazáskor. Más szóval, terhes kismamáknál a lidocain alkalmazása jár a legkevesebb rizikóval. A fogászati érzéstelenítõkben annyira kevés érszûkítõ található, hogy ez nagy valószínûséggel nem hat a méh vérellátására.

Az érzéstelenítõ szerek alkalmazása terhes kismamáknál lehetõvé teszi a fogászati problémák végleges kezelését, mely szükségtelenné teszi az antibiotikumok és fájdalomcsillapítók késõbbi adagolását.